Álom vagy valóság!

Olvasóink értékelése: / 3
ElégtelenKitűnő

ÁLOM VAGY VALÓSÁG?

Kicsit szeles volt az idő, mikor is Tóth Gábor, a tógazda megmutatta melyik csónak is siklik legjobban a vizen. Csónakra ugyanis szükség volt a Napsugár 2 horgásztavon, ahova 2 napos horgászatra érkeztem 2012. október 10.-én. Gáborral való gyors eszmecsere után Ferihez mentem, aki már egy napja volt a tavon, a lapos oldalon, és előző nap több 10 kiló feletti halat is fogott. Jómagam a magasparton foglaltam állást, egészen pontosan a „Lépcső” nevű helyen.

3 botos horgászatra készültem. Radarozással kezdtem a hadműveletet. A stégtől teljesen jobbra a kis öbölben 3 méteres vizet mutatott a radar nem messze a nádfaltól, gondoltam az első szerelék tökéletes helyen lesz ott, a másik kettővel pedig a mélyebb vizeket vallatom majd. A stégtől enyhén jobbra találtam is egy szakaszt 100-110 méteren, ahol 4.4 méterről kezdődött egy púp, ami egészen 3.6 méterig ment fel. Középső botomat ide szántam és H-bójámmal meg is jelöltem a helyet. A harmadik motyót is törés közelébe szerettem volna letenni, amire hamarosan rá is találtam, durván 120 méterre a parttól a stégtől egyenes irányban. Második H-bója is véleményem szerint jó helyre került. Az első helyhez szándékosan nem tettem bóját, mert közelebb voltam a parthoz és tereptárgyak alapján radar segítségével pontosan be lehetett lőni a helyet.

Először a jobboldali cuccot húztam be dupla 20-as  SBS oldódó squid-eper bojlival, majd a a második hajszál előkére 24mm-es Total Carp Baits májas bojli került 16mm-es ananászos pop-uppal kikönnyítve a púp tetejére. 5 percre rá - mikor is a harmadik botot szereltem fel - megszólalt a jelző és csippanás után már folyamatos csipogás jelezte az első érdeklődőt. Pár perc múlva egy 7 kg-os tőpontyot fényképeztem és engedtem vissza (ABK Etikai Kódex 2.2.). A szerelést azonnal újra húztam ugyanoda, ugyanazzal a csalival. Ezt követően a harmadik bot is helyére került, a törés aljára 1 szem 18mmes Starbaits Probiotic Red bojlival. 2 óra múlva húzos kapás és matracon is volt a túra legkisebb hala a maga 4 kilójával (ABK Etikai Kódex 4.9.). Visszaengedés után kicsit még időzött a stég előtt, majd boldogan úszott el (ABK Etikai Kódex 3.8.). Visszahúzás után 2 órát kellett várni az újabb halra, mely szintén húzós kapással jelentkezett és rövid fárasztás után már fényképeztem is a túra első 10+-os halát (10.80kg)!

Örömöm leírhatatlan volt, 3 kapás pár óra alatt és az egyik 10+!!! J A jobboldali pálya egészen délután fél 5ig hallgatott, akkor adta az első halat egy 4.50 kg-os ponty személyében. Egy órával később újra a baloldali boton volt kapás az egy szem 18mm-es fűszeres bojlira. Ezzel a hallal sem dőlt meg a tórekord, ugyanis 4.10 kg-mal mérlegeltem! De kis hal is hal, és ki a kicsit nem becsüli...:) Alig hogy letettem ismét a törés aljára a csalit, 20 perc múlva ismét csipogásra és komotós húzásra lettem figyelmes. Felvettem a kontaktot a hallal és éreztem, hogy ez már nagyobbacska lesz, majd 10 perc után mikor megláttam, tudtam, hogy közel lesz a 10 kilóhoz. A mérlegelő 9.70 kg-nál állt meg. Aránylag mozgalmas napot tudhattam idáig magam mögött, de ami éjszaka történt, arra nem számítottam.

Este 9 órára lefrissítettem mindhárom botot, nagyobb csalik kerültek a hajszálelőkékre, mert nem akartam éjszaka kisebb halak miatt felkelni. Ezért a jobboldali botot egy szem 30mm-es New Grange (édeskés) ízesítésű bojlival csaliztam fel, a másik kettőre pedig dupla 24mm-es Total Carp Baits máj-juhar illetve fűszeres bojlikat tettem. Este 10 óra után elnyomott az álom. 00:40 perckor a távjelző visítására ébredtem és már rohantam is ki a sátorból. Mikor a bothoz értem a hal még húzta a damilt majd felvettem a botot és karikában maradt. Elkezdődött a fárasztás, amely során a hal egyszer sem jött fel, még a partközelben sem. 12 perc után láttam meg először fejlámpám fényében és harmadszorra sikerült megmerítenem. Gyors mérlegelés kövekezett és magaménak tudhattam pár perc erejéig a túrám második 10+-osát (10.40kg).

A szereléket ugyanoda vittem vissza ugyanúgy dupla 24mm-es bojlikkal csalizva. Mire mély álomba szenderültem volna, ismét ugyanazon a boton jelzett kapást a távjelző. Éjjel negyed 4kor már újra fotóztam magam egy 8.60kg-os ponttyal. Fél 4 után nem sokkal már újra a meleg hálózsákban vártam a folytatást, amire kicsit több mint egy órát kellett várni, ugyanis az előző boton megint kapás volt. A hal szintén húzós kapással jelentkezett, a fék aránylag szorosra volt állítva, de így is tudta szépen húzni a damilt. Jó halat sejtettem és óvatos fárasztás után egy szép tükörponty tűnt fel, mely hamar elfáradt ezért könnyen meg tudtam meríteni. 10 kg fölöttinek saccoltam és nem is tévedtem sokat, pontosan 1 kg 20 dekával lépte át a 10 kilót (11.20kg). Éreztem, hogy napfelkelte előtt még lesz egy kapás. Reggel 6 órakor újra már a stégen voltam pillanatok alatt kiugorva a sátorból és a kezemben karikában a 3 librás bot, majd fokozatosan kezdtem visszanyerni a damilt a haltól, amely szintén a dupla 24mm-es májas-juharos bojlira csábult el. 10 dekával maradt el a súlya az előzőétől, de ez a hal is átlépte a 10 kg-os határt (11.10kg). Nem hittem el hogy ez velem történik, hogy 3 db 10+-ost fogok egyetlen éjjel alatt.

Reggel 7 órakor visszafeküdtem a sátorba enyhén fáradtan és megpróbáltam aludni, de reggel 8-kor már szépen sütött a nap és kezdett meleg is lenni, szóval inkább felkeltem és lefrissítettem két botot (balost meg jobbost, ugyanis egész éjjel nem volt rájuk érdeklődő).  Éjszaka csak egyetlen bot működött, a középső, amely a törés aljára volt letéve 4.4 méteres vízbe. Nappal kisebb csalikkal probálkoztam, 18 és 20 milliméteres bojlikkal, de a középső boton hagytam a dupla 24mm-est. Az egész délelőttöt csippanás nélkül úsztam meg miközben Feri a túloldalon szedegette a halakat. Sokat fogott viszont kisebbeket.

Délután fél 1-kor viszont kapásra riadtam a napközbeni szundikálásomból, a baloldali boton az egy szem 20 mm-es Starbaits Spicy Salmonnal csalizott cucc jelzett kapást. Mint a kapások 99%-a, ez is húzos volt és 10 perc után már matracon is volt a 8.40kg-os tőponty, mely természetesen a többi halhoz hasonlóan visszanyerte szabadságát. Ezután átmentem Gáborhoz beszélgetni és telefont tölteni, mert merülőben voltam eléggé ugyanis jó páran érdeklődtek, hogy miket sikerült fogni egy nap alatt J Gábor tanácsát megfogadva a jobb oldali botomat áttettem baloldalra teljesen és egy 2.9 méteres púp tetejére húztam a 2 szem 16mm-es mastpellettel csalizott szerelést. Másfél óra múlva visszamentem a telefonomért és mikor Gábornál jártam a távjelző elkezdett jelezni...nem hittem a szememnek..se a fülemnek...és azon a boton jelzett, amit Gábor tanácsára a púpra húztam. Amire visszaértem a bothoz a swinger be volt ejtve, de még mindig csipogott a jelző. Utánatekertem és éreztem, hogy megvan a hal. Elkezdett kifelé jönni aztán egyszer csak megállt és nem jött tovább. Csónakba pattantam és megpróbáltam rámenni a halra. Közben éreztem, hogy újra elindul. Közeledtem felé, de láttam, hogy útközben összeszedte a másik szerelést is..kint eközben folyamatosan szólt a kapásjelző...a hal sajnos elment..nem is láttam...kigubancoltam a szerelést majd a part felé vettem az irányt. Megfeszítettem a szerelést, amit összeszedtem másik bottal, de valahogy nem állt be a swinger...folyamatosan ejtést jelzett...ekkor döbbentem rá, hogy ez már kapás inkább...fel is vettem, de sajnos rövid fárasztás után ez a hal is elment... Mindkét botot visszahúztam az eredeti helyükre, az egyiket 20mm-es fűszeres bojlival, másikat pedig egy szem 24mm-es juharossal, White Secret pop-uppal kikönnyítve. Tettem volna fel a swingert, mikor is elkezdi valami húzni a féket...hát ezt nem hiszem el...bevágtam és tudtam, hogy ez a hal már meglesz. 10-12 perces fárasztás után ismét mérlegeltem és fotóztam (ABK Etikai Kódex 3.7.) ! J Ez a ponty kereken 9 kilót nyomott. Az előző kettő halvesztést annak tulajdonítottam, hogy nem voltam a botok mellett időben és emiatt nem volt tökéletes az akadás.

Kora este testvérem, Tomichef látogatott meg pár órára. Mikor megérkezett, újra húztuk a botokat. A legszélső jobb oldali botnak - mivel nagyon kevés halat adott - új helyet kerestünk. Nem messze az eredit helyétől találtunk egy törést ahol 3.6 méterről közel 4.5 méterre tört le a talaj. Ígéretes helynek tűnt, és tereptárgyak alapján megjegyeztük, hogy kapás esetén hova kell majd visszahúzni. Mondtam Tomichefnek, ha bármelyik boton kapás lesz, azt ő veszi fel. Alig hogy kimondtam ezt, a baloldali bot elfüstölt. Tesóm érezte, hogy nem lesz nagy hal, hamar sikerült is matracra fektetni. 5.4 kg-os volt. Fotózás közben a középső bot is elsült. Tomichef gyorsan bevágott, majd fárasztotta is már a halat. Itt is érezte, hogy nem most fogja megdönteni a rekordját, de jó jel hogy 10 perc alatt 2 kapás volt. Második halát is hamar megszákoltam, ez picit nagyobb volt már, 6.1 kg-osnak bizonyult.  A nagy örömködés után mindkét botot visszahúztuk (én ekkor már nagyon fáradt voltam) és Chef elköszönt este 8-kor, én pedig mire Ő felért az autóig, már aludtam.

Nem sokáig. 20 óra 40 percig pontosan, ugyanis a következő kapás ekkor történt. Távjelzőn láttam, hogy azon a boton van a kapás, amit az új helyre a törés aljára tettünk le. Csali egy szem 30 mm-es New Grange ízesítésű bojli volt. Lassú, húzos kapás után éreztem, hogy jobb hal van a horgon. Elég erősen küzdött, de 10 perc múlva már engedtem is vissza a 9.5 kg-os pontyot. Elkezdtem csónakkal visszamenni a hely felé, hogy újrahúzzam a botot.  Körülbelül 20 méterre lehettem a stégtől, mikor megtörtént az, amitől mindig is féltem. Kapás a középső boton, húzos és folyamatos, komótos. Evezés gyorsan vissza a stéghez – közben végig csipogott a jelző és a hal húzta a damilt -, majd mikor felvettem a botot 99%-ra biztos voltam benne, hogy a hal már összeszedte a H-bóját. Egyre nagyobb súlyt éreztem, és 20 perc után megláttam a bóját, és szerencsére éreztem, hogy a hal még a horgon van. Jó párszor kitört a hal, a bóját vonszolta maga után, majd nagy nehezen megmerítettem. Tudtam, hogy ekkora halat még nem fogtam, a nyurgaponty hatalmasnak tűnt a matracon. 11.60 kg-os volt, viszont vérzett és gyors fertőtlenítés után visszaengedtem éltető elemébe, a vízbe. Sajnos fotót nem tudtam róla készíteni, mert a gépem lemerült, de tudtam, hogy ez idáig a legnagyobb halam, amit életemben fogtam. Visszahúztam először a jobb oldali botot ugyanoda a törés aljára egy szem 30 mm-es bojlival, majd megpróbáltam a korom sötétben visszatalálni arra a helyre, ahonnan a hal a bóját elhúzta. Valószínű, hogy a fáradtság miatt 40 percig sem találtam az adott helyet, a radar egyszerűen nem jelezte azokat a számokat, amit látni szerettem volna. Így hát letettem a csalit úgy találomra 4 méternél mélyebb vízbe, de legbelül tudtam és éreztem, hogy nincs a megfelelő helyen. Kicsónakáztam és visszafeküdtem.

Éjjel 2-ig pihentem, amikor is újra a távjelző zajára ébredtem, és a bothoz közeledve láttam, hogy hatalmas ejtős kapás történt. Utánatekertem, és éreztem, hogy megvan a hal. Elkezdődött a fárasztás, én már a fárasztás elején fáradtabb voltam, mint a hal J Bő negyed óra után láttam meg a halat, mely jó párszor kitört, és nem hagyta magát megmeríteni. Végül sikerült megszákolni és matracra tenni. Mikor emeltem ki éreztem, hogy ez életem hala!!! Nagyobb volt, mint az előző!!! Lemértem és 13.30 kg-ot mutatott a digitális mérleg. Gáborral még az elején megbeszéltem, ha nagy hal jönne, éjszakára kíméletesen pontyzsákba helyezhetem a reggeli fotózásig. Ezek után a szerelést újrahúztam, szintén dupla 24mm-es májas bojlival. Kitekertem a másik botot is – amelyikről tudtam, hogy nem a jó helyre sikerült visszatenni – és megpróbáltam az eredeti helyet megtalálni. Ahogy mentem be a jónak vélt hely felé a csónakkal, a radar elsőre azokat a számokat mutatta, amelyekre vártam, így gyorsan le is tettem a csalit, majd a part felé vettem az irányt. Tudtam, hogy most már jó helyen van a csali!

Nagyon örültem a nagy halnak és hogy visszataláltam a jó helyre a másik bottal, de olyan fáradt voltam, hogy amint letettem a fejem az ágyra, már aludtam is. Hajnal 4 óra 50 perckor ismét kapás, ugyanarra a botra, amire a nagy hal jött, majd hamarosan egy 9.10 kg-os pontynak örülhettem. Mivel 10 kg alatti volt, így őt nem tettem el fotózni, hanem egyből visszaengedtem, a botot visszahúztam és lefeküdtem.

Reggel 7 órakor felkeltem hulla fáradtan és elkezdtem pakolászni. Negyed 8-kor a jobb oldali boton iszonyatos húzos kapás, a jelző folyamatosan csipogott. Éreztem, hogy ez is darabosabb lesz, a hal jobb oldalról átment baloldalra teljesen, két boton át, de szerencsére egyiket sem szedte össze. Kemény fárasztás után megmerítettem és láttam,    hogy 10 kg feletti. A merítőt épp helyeztem rá a matracra a hallal még horoggal a szájában, mikor is a baloldali kapásjelző csipogni kezdett és kapást közvetített. Gyorsan felvettem és pár pumpálással majd tekeréssel elhúztam a bójától, közben bal kezemmel az előző halból kiszedtem a horgot és locsolgatni kezdtem a matracon (ABK Etikai Kódex 3.10.). Eközben fejemmel és vállammal tartottam a telefonom és kértem Gábort hogy induljon el a fényképezőgéppel, mert eléggé beúsztam. Ekkor már úton voltak Tofekkel és Pipsivel, akik aznapra jöttek horgászni. Egyikük elvitte a matracot a hallal, másikuk pedig megmerítette a következő halamat. A kisebb halat gyorsan visszaengedtük – 6 kilós volt ránézésre – a nagyobbat pedig lemértük gyorsan. 13.50 kg-ot mutatott a mérleg, ami azt jelentette számomra, hogy egy éjszaka alatt harmadszorra döntöttem meg saját rekordomat!!! J A halat egyből visszaengedtük. Ezután lefotóztuk gyorsan a 13.30 kg-os éjszakai halat majd őt is szabadon engedtük.

Gáborék indultak vissza, majd az utolsó bennlévő boton is kapás volt (ez volt az a bot, amit először nem jó helyre sikerült visszahúzni, de később rátaláltam vele a tökéletes helyre). Ők már csak nevettek. Én pedig bevágtam és 10 perc múlva már kezemben tartottam a túra utolsó halát, amely 10.80 kg-mal mérlegelt! J Gyors fotó, puszi és visszaengedés! Én nemhogy idáig nem fogtam, de még nem is láttam ennyi 10+os halat ilyen rövid időn belül! És ez most velem történt meg!!! J Mert ilyen számomra idáig csak mesében létezett, de tudtam, hogy ez most már a valóság!!! J

Az etetésről röviden annyit, hogy az első behúzásoknál aprómagvakkal, kukoricával, pellettel és bojlival etetettem. A második behúzástól kezdve viszont kizárólag pellet (10-15 szem) és bojli (10-15 szem – csali méretével megegyező) került koncentráltan az etetésre. A halak egytől egyig gyönyörűek és iszonyatosan erősek voltak.

Számomra ez volt az a horgászat, amelyről idáig csak ábrándoztam, de most az álmaim valóra váltak! Nagyon sok mindennek kellett közreműködnie ehhez természetesen, de ez volt az a helyzet, amikor minden összejött - jó csalik, jó helyeken, jó felszerelés, jó időben –, és nem utolsósorban jó tavon, mert a Napsugár 2 Horgásztó és Tóth Gábor nélkül ez az élmény nem jöhetett volna létre!!! Csalikért pedig külön köszönet Fain Dávidnak, a felszerelésért pedig Tomichefnek! Az Amatőr Bojlisok Klubja tagjaként nem tartom magam profi horgásznak, és egyik márkának sem vagyok teszthorgásza, éppen ezért több féle márkájú bojlival horgászom, – amint ez a cikkből kiderült – főképp olyanokkal, amik már bizonyítottak, de mindig van nálam egy-két újdonság is. Összegezve, többféle ízű csali működött, a szelektálás pedig véleményem szerint sikerült a kevesebb etetéssel és nagyobb csalikkal, íztől függetlenül.

48 óra alatt 8 db 10+, melyből 2 db 11+ és másik 2 db 13+!!! Kívánom, hogy másnak is legyen hasonló élményekben része! Este mikor hazaértem, a fáradtságtól egyből elaludtam. Éjjel arra ébredtem, hogy csipog a távjelző. Felültem, de rájöttem, hogy most már otthon vagyok az ágyamban botok nélkül. Biztos még élénken élt bennem az elmúlt 48 óra…J

Üdvözlettel,

Schweininger Gábor (Géb) – ABK

Budapest, 2012. október

Módosítás: (2013. január 09. szerda, 18:01)